1 dagars utbildning

Work force management

En utbildning med fokus på bemanningsplanering; mål, prognoser, bemanningsberäkning och schemaläggning

Work force management

Vår utbildning i Work force management tar upp grunderna för bemanningsplanering (mål, prognoser och bemanningsberäkning). Från bemanningsberäkning till schema är också en viktig del i kursen samt konsekvenserna av olika händelser som påverkar prognos och bemanning.

Vi går igenom konsekvenserna av olika bemanningsscenario.

Vi ägnar en hel del tid åt statistik, rapporter och tolkning av olika trafikdata samt olika scenario i prognosteknik.

Fakta om utbildningen

Målgrupp

Utbildningen riktas främst till dg som ansvarar för bemanningsplaneringen i ett Call-, eller Contact Center.

Längd

Kursen är en dag 1000-1700

Antal deltagare

Minst 5 och max 10 personer per grupp

Aktuella datum för öppen utbildning

Det finns inga fastställda datum än för denna utbildning. Kontakta oss för mer information.

Kursavgift

4 850 SEK (exklusive moms). I kursavgiften ingår kaffe, lunch och dokumentation.

Kursansvarig

Jerry Nilsson

Jerry Nilsson har arbetat med utveckling av Call och Contact Center sedan mitten av 1990-talet.

Etablering och utveckling av Call Centers, Contact Centers, Service Deskar samt Customer Experience har varit hans huvudfrågor.

Jerry arbetar som telekonsult, projektledare och utbildare.

Våra övriga utbildningar

Contact Center management 1 dag

Vi tar upp områden som bemanningsplanering, ledarskap, teknik och organisation. Utbildningen baseras mycket på vårt mantra att alla levererar ”Tillgänglighet och Kundupplevelser”.

Läs mer

Contact Center management, 2 dagar

Kursen i Contact Center management ger dig inblick i grunderna både vad avser bemannings- och övrig planering, tekniken samt ledarskapet i ett Call-, eller Contact Center.

Läs mer

Kontakta oss

10 + 11 =