1 dagars utbildning
Work force managementEn utbildning med fokus på bemanningsplanering; mål, prognoser, bemanningsberäkning och schemaläggning
Work force management
Vår utbildning i Work force management tar upp grunderna för bemanningsplanering (mål, prognoser och bemanningsberäkning). Från bemanningsberäkning till schema är också en viktig del i kursen samt konsekvenserna av olika händelser som påverkar prognos och bemanning.
Vi går igenom konsekvenserna av olika bemanningsscenario.
Vi ägnar en hel del tid åt statistik, rapporter och tolkning av olika trafikdata samt olika scenario i prognosteknik.
Fakta om utbildningen
Målgrupp
Utbildningen riktas främst till dg som ansvarar för bemanningsplaneringen i ett Call-, eller Contact Center.
Längd
Kursen är en dag 1000-1700
Antal deltagare
Minst 5 och max 10 personer per grupp
Aktuella datum för öppen utbildning
Det finns inga fastställda datum än för denna utbildning. Kontakta oss för mer information.
Kursavgift
4 850 SEK (exklusive moms). I kursavgiften ingår kaffe, lunch och dokumentation.
Kursansvarig
Jerry Nilsson
Jerry Nilsson har arbetat med utveckling av Call och Contact Center sedan mitten av 1990-talet.
Etablering och utveckling av Call Centers, Contact Centers, Service Deskar samt Customer Experience har varit hans huvudfrågor.
Jerry arbetar som telekonsult, projektledare och utbildare.